28 Temmuz 2016 Perşembe

TENCERE KEKİ






Hala tatildeyim. Kaldığım yerde fırın yok. Benim canım kek yemek istiyor. Ne yapabilirimde kek yapabilirim diye düşünürken, aklıma bir fikir geldi. Marketten kâğıt bardaklar aldım. Tarifini vereceğim kekimi yaptım. Bardakların içine 2 yemek kaşığı koydum. Bir büyük tencerenin içine bardakları yerleştirdim. Tencerenin içine bardakların yaklaşık yarısına gelecek kadar su koydum ve ocağın üzerine koydum. Tencerenin üzerine mutfak bezi örttüm. Üzerine de tencerenin kapağını kapattım. Ocağın altını normal bir ayarda açtım. Biraz bekledikten sonra tencerenin bir ucundan bakarak suyun kaynayıp kaynamadığına baktım. Su kaynamıştı. Üzerini tekrar kapattım ve daha sonra üzerini hiç açmadan 35-40 dakika kadar ocağın altını kısarak bekledim. Tekrar baktığımda resimdeki gibi çok güzel kabarmış ve pişmiş bir kek elde ettim. Yokluk insana ne buluşlar bulduruyor. Size de tavsiye ederim. Çok güzel olmuş. Afiyet olsun.

VANİLYALI KEK
Malzemeler:
2 yumurta, 1 su bardağı şeker, 1 su bardağı süt, ½ su bardağı sıvıyağ, 1 paket vanilin, 1 paket kabartma tozu, aldığı kadar un.
Yapılışı:
Yumurtalarla şeker iyice çırpılır. Daha sonra süt, yağ, vanilin, kabartma tozu katılarak karıştırılır. Kek kıvamında olana kadar un katılıp karıştırmaya devam edilir. Bardakların içi yağlanarak, un serpilir. Sonra 2 ya da 3 yemek kaşığı bardaklara yapılan kekten konulur. Bardaklar tencereye yerleştirilir. Tencerenin içine bardakların yarısını geçmeyecek kadar su konularak, ocağa alınır. Tencerenin üzerine mutfak bezi örtülüp, kapağı kapatılır. 35-40 dakika sonra ocağın altı kapatılır ve tencereden bardaklar çıkartılarak, soğumaya bırakılır. Soğuyan kekleri bardaklardan çıkararak istediğiniz şekilde dilimleyip servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder